Olivier Tremblay-Pecek

Olivier Tremblay-Pecek

Biography

Olivier Tremblay-Pecek, M. Sc., is a college teacher in the field of Geography. He is currently working in a Cégep where he teaches regional geography, research methodology as well as introduction to quantitative methods. He has also co-lead field classes related to mountain tourism in the Charlevoix region. Olivier is an avid skier and lover of outdoor activities. These interests have lead him to study the promotion of mountain tourism in the province of Québec. He has completed a Master degree in geography at Université Laval in 2014. He also has a second cycle degree in pedagogy from the same institution (2015). Olivier’s research interests are in the fields of tourism geography, teaching and learning geography, as well as environmental geography. He strongly believes in the benefits of a multidisciplinary approach to learning. He recently worked with a team to develop a participative learning project that combined geography, land use and art.

Biographie

Olivier Tremblay-Pecek, M. Sc., est un professeur d’université dans le domaine de la géographie. Il travaille actuellement dans un Cégep où il enseigne la géographie régionale, la méthodologie de recherche ainsi que l’introduction aux méthodes quantitatives. Il a également codirigé des cours sur le terrain liés au tourisme de montagne dans la région de Charlevoix. Olivier est un skieur avide et amateur d’activités de plein air. Ces intérêts l’ont amené à étudier la promotion du tourisme de montagne dans la province de Québec. Il a complété une maîtrise en géographie à l’Université Laval en 2014. Il possède également un diplôme de deuxième cycle en pédagogie de la même institution (2015). Les intérêts de recherche d’Olivier se situent dans les domaines de la géographie touristique, de l’enseignement et de l’apprentissage de la géographie, ainsi que de la géographie environnementale. Il croit aux avantages d’une approche multidisciplinaire de l’apprentissage. Il a récemment travaillé avec une équipe pour développer un projet d’apprentissage participatif combinant la géographie, l’utilisation des terres et l’art.